Koi tavi ötletek, újragondolva…!?

Az elmúlt napokban ért véget egy közel 3 napos túrám, amit a  Koi 2-es horgásztavon töltöttem. Mivel ismerem a tó mederviszonyát és halállományát, úgy voltam vele, hogy megér egy próbát a zord időjárás ellenére is.

Október 28-án délután érkeztünk a tó felső végére (9-10-es állás), ahol gyors kipakolást követően nekiláttunk az előttünk álló terület feltérképezésének. Bár nem volt teljesen ismeretlen a terep, mindig szeretjük az aktuális helyzetet felmérni, ezért radarozás, tapogatás, talajmintavétel után kerültek csak a helyükre a bóják. A hidegebb vízre való tekintettel, inkább a mélyebb töréseket és olyan placcokat kerestük, ahol mint természetes táplálék előfordul a kagyló. A vízen töltött 2-3 óra hossza után úgy gondoltuk sikerült olyan helyeket találnunk, amiken ilyen lelassult anyagcserével is, de látogathat és táplálkozhat hal. A szektorunkban a vízmélység 1 m-től 3,3 m-ig terjedt, ezeket próbáltuk a lehető legváltozatosabban meghorgászni.

IMG-4351
IMG-4617

Mit hova és mennyit?!

Időközben besötétedett, úgyhogy gyors csalizás után már húzgáltam is a helyükre a szerelékeimet. A mélyebb részen lévő bójára készítettem egy alapozó etetést, amelyet csemegekukorica, apró magvak és kukoricacsíra pellet keveréke alkotott. Ezt attraktívabbá tettem SPD kukorica sziruppal és kukoricás melasszal, remélve, hogy hamarabb rátalálnak a pontyok. A sekélyebb vízen nem csináltam etetést, csupán minden újrahúzásnál a szerelékem környékére dobtam 8-10 szem Planet 1016 ízesítésű bojlit, oldódó és főzött kivitelben.

BOJLIS TERMÉKEK

Gondolatok, problémák

Nagy reményekkel vártuk az éjszakát, de sajnos hiába, egész éjjel csend volt. Sokat gondolkodtunk azon, hogy vajon mit ronthattunk el, de mivel a helyekben bíztunk így csak a végszereléken változtattunk. Itt követtünk el azt a hibát, amit később már biztosan nem fogunk. A sekélyebb vizet teljesen elengedtük, mert azt gondoltuk, hogy ilyen hideg vízben már úgyse fog működni. Próbáltunk a sóderes, kavicsos placcok helyett inkább iszaposabb/agyagosabb területeket is meghorgászni, de még mindig nem hozta meg az igazi áttörést. Második napra így már sikerült két kapást elérnünk, ami nyilván jobb, mint a korábbi 0, de tudtuk, hogy lehet még ennél jobb is. Meglepetésünkre mindkét kapás a nappali órákban jelentkezett,éjszaka egyszerűen nem tudtunk kapást elérni, akkor még nem sejtettük miért. A vasárnap csendesen telt, közeledve a túra végéhez kissé elkeseredve beszéltük át, hogy mik is lehetnek a levonható következtetések. Mivel az egész tavon nagyon csekély volt a fogások száma, ezért arra jutottunk, hogy biztosan nincsenek étvágyuknál a halak, akármit csinálunk maximum szerencsével lehetünk eredményesek.

A tanulság…

Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy kudarcot vallok, ezért megpróbáltam visszatérni a sekélyebb vízhez. Megkerestem a túlpart legsekélyebb kemény pontját és oda tettem le a szerelékemet Planet 1016 ízesítésű DUO bojlival csalizva. Etetésképpen ugyanúgy íz azonos bojlit etettem és meglepetésemre elkezdett működni a tervem. Utolsó délután/éjszaka sötétedéstől egészen másnap napkeltéig húztam a halat arról az egy pontról. Ez a pici de mégis jelentős változtatás, hogy egy könnyebb csalit választottam az etetésemen mint a süllyedő társai elég volt, hogy megmentse a horgászatomat. A mély részről a megszokott csenden kívül más nem jött. A szebbekről természetesen fotók is készültek.

Duo Wafters Bojli:

Számomra ez volt az idei év egyik legtanulságosabb baráti pecája, ilyen lehűlt vízben már nehéz megállapítani, hogy merre járhatnak el a halak, és miképpen táplálkozhatnak, ezért nem szabad feladni és addig kell keresni a megoldást, amíg meg nem vagyunk elégedve az elért eredménnyel. „Mert mindig lehet jobb!”